2014. április 21., hétfő

Naturál Testépítés

Mit jelent naturál testépítőnek lenni? Egyáltalán aki nem versenyez csak „hobbi” szinten űzi ezt a „sportot” annak érdemes magát testépítőnek neveznie? NEM HISZEM!

Én ezt 8 hónap után –tudom édeskevés- nem tudom sem hobbinak sem sportnak nevezni. Szerintem ez életforma! Ugyanis nem csinálunk egyebet csak tudatosan táplálkozunk és mellette rendszeresen edzünk, vagyis arra ösztönözzük testünket, hogy reagáljon az azt ért stresszre ennek a „mellékhatására” formálódik (remélhetőleg) kedvező irányba…

Nem fogom az alapokat leírni, szerintem, aki komolyan változtatni akar magán az az interneten millió oldalon böngészheti az ehhez kapcsolódó és céljainak megfelelő tartalmakat. Ebben a blogban többek között a fejlődésemet, az étrendemet, az edzéseimet fogom dokumentálni,elsősorban saját magam miatt, s persze azért, hogy a most belekezdők könnyebben átjussanak a kezdeti buktatókon…

Kezdjük az elején;

Az első próbálkozásom, ami harmatgyengének bizonyult, 2012 februárjában volt, bár akkor még nem tudtam mi fán terem ez az egész, csupán egy edzőterembe mentem le egy barátommal… A hangulata nem fogott meg a dolognak, sajnos 110 kilós 30%-os testzsírral egy tesztoszterontól és persze szteroid szagtól bűzlő edzőterem annyira nem fogott meg, 2 hónap után abba is hagytam az egészet, bár az a kicsi szikra onnantól kezdve folyton ott motoszkált a fejemben…

Habár napi 10-12 órát dolgozom jelenleg is ami nem jelent feltétlen előnyt ha izomépítésről van szó, némi utána olvasás után és pár tetszetős fotó után naturál testépítőkről ismét belevágtam 2013 szeptemberében.
Kezdetben természetesen tömegelni szerettem volna, ennek eredményeképpen a testsúlyom 2 és fél hónap alatt felkúszott 118 kilóra, amiben aztán izom semmi nem volt ellenben a belem igen tekintélyesre duzzadt…
Hozzáteszem, hogy 192 centiméter magas vagyok erősen endomorf típus, bár hajazok egy kicsit mezomorf testalkatra is. Képeket sajnos nem tudok mutatni akkoriban még nem dokumentáltam.

Ebben az időszakban az étrendem aztán minden volt a testépítő szempontból „tiszta” kajázáson kívül, mivel tömegeltem ezért úgy gondoltam, hogy napi 3 kajázás, ráadásul abból a reggeli pizza, energiaital és valami gyümölcs kombó volt, plusz ebédre becsúszott 200-300gramm rizs fél kiló csirkemellel, üdítővel, hétvégén csalónappal, nem csodálkozom így visszagondolva, hogy beugrott az a nyolcas pluszba. Az a meglepő, hogy nem szaladt be több…

DIÉTÁZNI KELL!!!



Ezt a legnehezebb belátni. Kicsit megint nőtt időközben a tudásom a  témával kapcsolatban, de még mindig nem határoztam el magam a teljes diétával kapcsolatban, mert nem voltam hajlandó számolgatni a takarmányt…


A nagy motivációt a diétára az adta meg, hogy mivel sikerült a kevesebb kajával kalóriadeficitet teremteni a harmadik hónap közepére a súlyom lecsúszott tartósan 115 kilóra és az alakom is „szebb” lett így elhatároztam, hogy bediétázom!

 Cél 85 kilogramm!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése